همه چیز درباره ماه کامل

 

همه چیز درباره ماه کامل

ماه کامل یک بار در ماه اتفاق می افتد که اشعه خورشید سطح ماه را کاملاً روشن کند. ماه به خودی خود هیچ نوری ندارد و هنگامی که ماه با درخشش و کمال خود می درخشد ،در اصل ما در پرتوی خورشید از سطح ماه ، حداکثر نور و نشاط را دریافت می کنیم. ماه از نظر فنی فقط برای یک لحظه پر است – زمانی که خورشید و ماه در آسمان (و روی چرخ زودیاک) مستقیماً مقابل یکدیگر هستند .

چرخ زودیاک، کمربند فرضی برای افلاک کیهانی در نظر گرفته شده است و پهنای برج های دوزاده گانه صورت فلکی یا زودیاک را بر اساس مسیرهای حرکت مداری یا اوربیت خورشید، ماه و 5 سیاره منظومه شمسی به نام های مرکوری، مارس، ونوس، ژوپیتر و سترن که از دیرباز برای مردم جهان شناخته شده‌اند، تعیین می‌کنند.

داستان های کهن درباره ماه کامل چه می‌گویند؟

ماه کامل در بسیاری از مذاهب و فرهنگ‌های باستان همیشه مقدس بوده است. در واقع اعتقاد بر این است که ماه کامل، هم زمان بحران، و هم زمان فرصت است. به دلیل تأثیرات بزرگنمایی بر روی زمین و مردم آن، توسط نسل ها مشاهده شده است که هر فعالیتی در طول ماه کامل انجام می‌شود، از نظر اثر و شدت بیشتر می‌شود. تعداد بیشتری از زایمان های کودک و اختلالات روانی بیشتر اغلب در طول ماه های کامل گزارش شده است. اعتقاد بر این است که در بودیسم مراحل مختلف زندگی و پیشرفت بودا در روزهای کامل ماه رخ می‌دهد.

در کتاب مقدس باستان هند گفته می‌شود که غذایی که مصرف می کنیم به 2 قسمت تبدیل می‌شود – انرژی ذهن و انرژیِ بدن. انرژی ذهن در ناحیه غده پینه آل متمرکز است که از آن هورمون‌های حیاتی ترشح می‌شوند. ماه وارد این غده می شود تا همه فعالیت هایمان را از شب تا زمانی که از خواب بیدار می‌شویم کنترل کند. پرتو‌های ماه بر انسان، حیوانات، گیاهان، آب و غیره تأثیر می گذارد. بدن ما از 60٪ آب تشکیل شده است. بنابراین، مراقبه ماه کامل به جویندگان کمک می کند تا به سمت داخل بروند، از ذهن فراتر بروند و الوهیت را در درون خود احساس کنند.

ماه تاثیر زیادی بر آب دارد و بدن نیز از میزان زیادی اب تشکیل شده است و به همین دلیل مدیتیشن در روزی که ماه کامل است توصیه می شود.

ماه کامل چه تاثیری روی ما دارد؟

قرن هاست که انسان‌ها با چرخه‌های قمری زندگی می کنند و در دنیای مدرن ما، اتصال به این انرژی‌ها می‌تواند به ما یک احساس متقابل و همکاری با جهان و کیهان خواهد داد.

در حالی که ماه جدید زمانی برای هدف گذاری برای آینده و راه اندازی پروژه های جدید است، ماه کامل زمان عمیق تر شدن در خودمان و بازنگری است. با شروع مرحله “تاریک” ماه جدید ، سطح ماه در طی یک دوره دو هفته ای نور را جمع می کند ، سپس به صورت ماه کامل ظاهر می شود. وقتی ماه کاملاً پر شود ، این یک قله معنوی و پرانرژی از هر کاری است که هنگام اتحاد خورشید و ماه در ماه جدید شروع می‌شود.

با بدری شدن ماه (به سمت نور کامل افزایش یافتن) ، انرژی ما شکل می‌گیرد و اطلاعات را سازماندهی می‌کنیم. ماه رو به بدر به معنای یک انرژی و حرکت رو به جلو است که برای ساختن چیزهای عالی ، کار در جهت رسیدن به هدف و یا به ثمر رساندن مراحل اول یک پروژه است. زمانی که ماه کامل فرا می‌رسد، مرحله کم شدن (کاهش) نور ماه آغاز می شود. با کم شدن ماه و کم شدن نور ، ما می توانیم شروع کنیم به آزاد کردن آنچه دیگر برای ما مفید نیست.

“مدیتیشن اثر پاک کننده ای دارد. این ارتباط شما را با روح بالاتر خود تقویت می کند. “

استاد چو کوک سوئی

در زمان ماه کامل چه کاری انجام دهیم؟

مدیتیشن های ماه کامل روشی قدرتمند برای بهره گیری از انرژی درخشان ماه و مهار نیروی انرژی نور ماه است. شما می توانید به هنگام ماه کامل مدیتیشن کنید تا ذهنیت درستی را تنظیم کنید و خود را با آنچه می خواهید انجام دهید همسو کنید.

در زمان ماه کامل چه کاری را انجام ندهیم؟

  1. کار جدیدی را شروع نکنید!

ماه کامل زمان اوج گرفتن شدید است و توصیه ما این است که از سه روز ( یک روز قبل و یک روز بعد ) پروژه‌ جدیدی را شروع نکنید و آن‌ را به هنگام شروع چرخه جدید ماه بگذارید.

  1. کارهای زیاد یا فشار بیش ازحد ممنوع!

از اینکه دچار استرس شوید یا بیش از حد خود را مشغول کنید دوری کنید چرا که ماه کامل خود انرژی‌های زیادی را تحمیل می‌کند. در این زمان بیشتر استراحت کنید.

  1. از گرفتن تصمیمات مهم دوری کنید!

احساسات شما در زمان ماه کامل خیلی زیاد بیشتر می‌شوند و ممکن است شما تصمیماتی بر پایه احساسات بگیرید تا منطق!!

یادتان باشد از تصمیمات ناگهانی و مهم برحذر باشید.

“مدیتیشن سرعت بخشیدن به روند رشد فردی با کاهش دادن تمایلات منفی است.”

استاد چو کوک سوئی

روزهای خوبی را برایتان آرزومندیم

منابع ( روی انها کلیک کنید ) :

منبع اول

منبع دوم

منبع سوم